środa, 10 maja 2017

Nowy wygląd YT - hot or not?

Styl kształtujący się w layout Material Design, czyli co kombinuje YT?


Logo i ogólny interfejs popularnego serwisu społecznościowego jakim jest YouTube zna niemalże każdy. Czarno-czerwono-białe logo na dobre zagościło w pamięci licznych internautów. Sam serwis stanowi kolaborację popularności i wzbija się na wyżyny zaznajomienia internetowego. Obecny wygląd portalu jest dla wielu odbiorców kwestią nierozłączną i rodzi poczucie "swojskości", bliskości merytorycznej i przyzwyczajenia. Jednak YouTube postanowił nieco nabałaganić w uporządkowanych myślach odwiedzających. Twórcy portalu zdecydowali się na zmianę wizerunku prowadzonej strony.


 "Co tu się podziało?" - YouTube i jego intensywna reklama


Wygląd w stylu Material Designs zaowocował gównie zmianami w funkcji wyszukiwania, czy narożnych ikonach. Modernizacji uległy także panele z filmami i sama czcionka.

Wielu zaskoczonych użytkowników przyznaje, że odnowiona wersja jest bardziej czytelna i przejrzysta. Podstrona z załączonym filmem poddana została kształtowi prostolinijności - tzw. łapki kliknięć "lubię to!" bądź "nie lubię tego" wraz z opcjami dodawania do playlisty i udostępniania obecnie znajdują się na tej samej wysokości. Przycisk  subskrypcji powędrował z lewej do prawej strony i stał się bardziej zauważalny i widoczny na pierwszy rzut oka. Czyżby YouTube postanowił i zwiększyć swoje intencje reklamowe?  

Wszystkie działania dotyczące konkretnego filmu, najważniejsze dane i towarzyszące mu przyciski znajdują się na pierwszym miejscu. Dopiero później dowiadujemy się, kto jest autorem publikowanego materiału, czy jaki był cel powstania publikacji (opis wideo). 

Zmiany dotknęły także używane przez serwis kanały. I są to zmiany największe. Tam z kolei odbiorca działa intuicyjnie - podzespół wydaje się być zupełnie odnowiony i zmodernizowany. A co najważniejsze i najciekawsze - również powiększony. Zyskano więcej przestrzeni na promocję samego kanału, jego reklamę stosowaną przez firmy. W elementy wdrożono system XL - przy czym całość zyskuje na wykorzystaniu wcześniejszej pustki. Internauta odnosi wrażenie produktywnego wykorzystania dotychczas pustej strefy. Całość jest iluzoryczną głębią subpagea.

Całości dopełniły także skróty umiejscowione w górnym pasku, w prawym rogu. Po jego rozwinięciu zyskujemy do swojej dyspozycji 3 opcje:
- przesyłanie wideo
- wgłębienie się w menu ustawień
- opcja zalogowania się.

Przydatne?




Czerń przyciąga! Wersja tylko dla chętnych! 


Jeśli nie zauważyliście dotychczasowych zmian na swoich przeglądarkach internetowych - nie macie się czego obawiać! Wasz wzrok wcale Was nie oszukał ;) Wszystko wędruje bowiem z rąk i do rąk Google, które tym razem podjęło się dość praktycznego kroku w swoim działaniu. Mianowicie layout strony YT będzie dostępny i widoczny tylko wówczas, jeśli sami pokusimy się o jego zastosowanie. Szczegółowe kroki postępowania krążą już w swoim rozwiniętym świecie wirtualności.
Czy i Wy dołączycie do grona miłośników nowości wizualnych, a może już do nich należycie? A może mimo wszystko pozostaniecie wierni starej, usytuowanej wersji swoich wideo zbiorów? 

2 komentarze: