Ochrona danych osobowych, a plany popularnej poczty
Obecnie z internetowej poczty GMAILa korzysta blisko 1,2 miliarda użytkowników. Przyjmuje się, że internauci dowodzą największej popularyzacji serwisu wśród istniejących już możliwości e-mailngowych.
Jest to bowiem pierwszy operator wirtualnej poczty, który zapewnił podopiecznym tak pojemną skrzynkę pocztową (15GB w wersji podstawowej i kolejne 1000GB w płatnym wariancie użytkowania). Ponadto platforma z należytą starannością dbała o funkcję antyspamową. Dobierała za pomocą skanowania korespondencji spersonalizowane reklamy do konkretnych odbiorców.
Czy to się zmieni?
Otóż GMAIL nadal będzie zapewniać należytą ochronę przez atakami pushlingów i działań pod kątem spamu. Nie zmieni się również precyzja i dopasowanie reklam, ALE ich dobór przestanie się opierać na wynikach wyszukiwarki samego GOOGLE. Personalizacja komunikatów od teraz opierać się będzie na współpracy z innymi serwisami społecznościowymi, takimi jak np. również dobrze wszystkim znany YouTube. Za pośrednictwem innych usług GOOGLE zbierane będą informacje o użytkowniku portalu - ważne będą rekordy oglądanych filmów,czy innych treści. Czyli mówiąc krótko - e-maile GMAILa przestaną być automatycznie skanowane.Dlaczego?
Swoją decyzję GOOGLE tłumaczy w ten sposób: "Zmiana ma zakończyć zamieszanie i ujednolicić politykę w sprawie jego serwisu pocztowego."Warto zaznaczyć, że modernizacja dotyczyć będzie tylko i wyłącznie darmowych wersji e-poczty, ponieważ wiadomości w płatnej wersji dla firm nie są w ogóle skanowane.
Czy i Wy, podobnie zresztą jak ja korzystanie z usług GMAILa? Czy myślicie, że ich nowe wdrożenie przyniesie użytkownikom więcej zysków, czy raczej strat?
Ja też korzystam z gmaila :) Wierzę w to, że wszelkie nowe zmiany są wprowadzane po to, aby było dla nas łatwiej i bezpieczniej.
OdpowiedzUsuńJa korzystam z Gmaila i jestem zadowolona.
OdpowiedzUsuń